Capote,
Prima data l-am vazut pe Philip Seymour Hoffman in "Talentatul domn ripley", apoi in "Cold Mountain" si am observat ca jocul sau este original si emotional, dar nu mi-am imaginat nici o secunda ca poate fi un actor atat de bun. Am fost pur si simplu impresionat de jocul sau, de bucuria cu care se dedica replicii si de perfectiunea cu care o interpreta.
Nu stiu daca s-a tinut cont de zodia actorilor, probabil ca nu, dar reusita filmului a contat si datorita acestui element de detaliu.
Philip Seymour Hoffman (LEU) - 23 July 1967
Bruce Greenwood (LEU) - 12 August 1956
cei doi criminali - primul sensibil si influentabil ce impresioneaza usor, dar labil psihic - cel care a declasat practic scandalul, iar al doilea, brutal si arogant, care nu realizeaza ca plateste cu viata pentru o fapt care nu a facut-o implicit
Clifton Collins Jr. (GEMENI) 16 June 1970
Mark Pellegrino (BERBEC) - 9 April 1965
Catherine Keener (Berbec) - 26 March 1960
o alta latura a berbecului, abil, brutal, sigur pe el, impulsiv - bun la investigatii
Daca nu ar fi concurat cu Crush, cu siguranta Capote ar fi avut sansa sa ia oscar pentru cel mai bun film... iar jocul lui Philip Seymour a fost monumental. Am avut impresia chiar ca i-a fascinat pe toti cei care asteptau replica lui... am derulat inapoi unele secvente, in special cele de la inceput (dupa aceia probabil s-au obisnuit cu el) in care se citea uimirea pe ochii lor, dincolo de gesturile studiate si imaginea pe care trebuie sa impune prin personajul pe care il reprezentau. Am fost atat de impresionat pentru ca eu asa ceva chiar nu am mai vazut in nici un film. Nu este greu ca un actor profesionist sa impresioneze pe unul ca mine care sunt spectator, dar sa impresioneze pe cei care s-a intalnit la repetitie, pe colegii sai este o raritate.
Au fost cateva scene in care Bruce Greenwood l-a eclipsat, i-a luat imaginea. Cea mai clara este cea in care cei doi ajung in cele din urma in Spania, iar Capote isi traia drama sa sentimentala. Bruce sigur pe el si atasat de rolul sau secundar a ignorat patetismul cu care Phillip cauta sa ne convinga. Produsul final o scena cam ametita din care singurul lucru adevarat este miscarea lui prin cadru... in rest jocul sau pe toata durata filmului a fost de-a dreptul coplesitor.
Am clara senzatie ca Phillip si-a data seama ca nu poate deveni un al doilea Capote si a dorit sa creeze unul nou. A intervenit asupra personajului cu atat de multa personalitate pentru a compensa sharmul special pe care adevaratul Capote l-a avut in viata de zi cu zi.
Este clar ca intre o balanta (Capote) si un leu (Phillipe) diferentele sunt atat de mari. Totusi Phillipe are Marte in Balanta, iar Capote avea Venus in Leu. Consider ca datorita guvenatorului semnului natal - venus, care se afla in leu, Phillip, fiind Leu, a putut asimila si transpune cu creativitate ceea ce capote a cultivat toate viata. Cu toate acestea diferentele sunt majore. Intre marte in balanta si soarele in balanta sunt diferente mari, la fel ca si intre Venus in leu si Soarele in Leu. De aceia Phillipe a creat un al doilea Capote, imbatabil, nu indiferent la durerea celorlati si teatral (Soarele in balanta, Venus in Leu cum a fost de altfel adevaratul Capote) ci atasat idealului sau pentru care si-a suprimat emotii pe care, apoi, nu le-a mai putut impartasi.
Tandemul influxurilor astrale ce vin din partea celor doi sunt speciale, ca sa nu mai spunem ca Venus in Leu aduce mult mai usor degradare decat Marte in Balanta, de aceia in jocul lui Phillipe, Capote nu este degradat, ci extravagant, obsedat de frumusetea personala, constient de inteligenta sa si efeminat.
Despre film se pot spune la fel de multe ca si despre jocul actorilor... hm, am avut placerea sa descoper cadrele fixe, perfecte, lumina magica si culorile discrete, iesind parca din intuneric asemenea unui porumbel cu un mesaj in cioc.
Bennett Miller (regizorul) - 30 December 1966 - capricorn care la fel ca si Ang Lee (scorpion) aduce subiectului esenta, liniste, cadre deschise in care fundalul ti se pare usor deformat tocmai pentru a sugera intensifica tensiunea subiectului - mesaje care tintesc eficient si care sunt pe cat de simple, pe atat de eficiente.
...eh, tare mult mi-a placut filmul...
Adevaratul Capote
Uite-l si cu Marylin Monroe, despre care pomeneste intr-un singur cadru in film ca din patru tablouri valoroase pe care le avea in casa doua erau puse invers... si se rade tare la scena aceia
si Phillipe in rolul lui Capote