It is currently Thu Apr 26, 2018 9:28 pm

All times are UTC [ DST ]




 Page 1 of 1 [ 20 posts ] 
Author Message
 Post subject: caché, michael hanneke
PostPosted: Mon May 29, 2006 11:15 am 

Joined: Mon Aug 08, 2005 5:18 pm
Posts: 162
Location: liege
caché, michael hanneke

l-am vazut de curand si m-a impresionat, oricum am ramas zile intregi cu gandul la el. (michael hanneke a mai facut si "pianista" dupa cartea elfriedei jelinek) si m-am gandit sa va spun si voua de el. e aparent un film in care nu se intampla mare lucru, in afara de faptul ca un cuplu de oameni normali primeste regulat la poarta niste casete video, care atesta faptul ca cineva le tine casa sub observatie. politia nu vrea sa faca nimic, intrucat nu e vorba de nici un semn de agresiune, iar cei doi ajung pe culmile isteriei, pentru ca nu inteleg cine si de ce ar avea vreun interes in viata lor pasnica. n-as putea sa va spun exact care e ideea filmului, eu zic ca vorbeste despre incapacitatea oamenilor din ziua de azi de a comunica si de a asculta ce are de zis celalalt. e mai simplu sa-l agresezi pe celalalt decat sa incerci sa-l intelegi. oricum, merita vazut, mai ales ca are si o faza atat de neasteptata, ca aproape cazi de pe scaun. dar nu v-o spun, va las s-o vedeti voi :).

veronica


Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject: Re: caché, michael hanneke
PostPosted: Wed May 31, 2006 6:36 pm 
Admin
User avatar

Joined: Tue Jul 19, 2005 6:15 pm
Posts: 2227
Location: Barlad
Nu am auzit de filmul asta dar il voi cauta. Este interesant de urmarit drama situatiei... complexitatea ei si evident mesajul final...

L-am gasit pe torrente, sper sa poate fi descarcat in totalitate si sa nu se opreasca asa cum s-a oprit The Wild la 99,9 si sta asa de vreo daptamana...



_________________
Gheorghitã COSER (www.coser.ro)
Image
Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 09, 2006 2:57 pm 

Joined: Mon Aug 08, 2005 5:18 pm
Posts: 162
Location: liege
salut gheorghita,

ai reusit sa-l vezi? daca nu, pot sa ti-l pun undeva, sa-l iei prin ftp.

veronica


Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 09, 2006 3:23 pm 
User avatar

Joined: Mon Jan 30, 2006 11:59 pm
Posts: 638
Location: Bucuresti
Pune-l.



_________________
Un astrolog competent poate demonstra ca orice eveniment, odata ce s-a produs, era inevitabil.
Offline
 Profile Send private message  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 09, 2006 3:24 pm 
Admin
User avatar

Joined: Tue Jul 19, 2005 6:15 pm
Posts: 2227
Location: Barlad
veronica l-am descarcat de atunci dar nu am avut deloc timp sa ma uit... poate saptamana viitoare... sau cine stie poate duminica... pana pe la mijlocul iulie nu mai pot fi sigur de timpul meu deloc ...



_________________
Gheorghitã COSER (www.coser.ro)
Image
Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 09, 2006 9:20 pm 

Joined: Mon Aug 08, 2005 5:18 pm
Posts: 162
Location: liege
mihnea,

se face, revin cu detaliile tehnice.

gheorghita,

ok, sa-mi zici cum ti-a placut dupa ce il vei fi vazut.


veronica


Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 17, 2006 6:33 pm 
Admin
User avatar

Joined: Tue Jul 19, 2005 6:15 pm
Posts: 2227
Location: Barlad
Veronica ai cumva subtitrare in romana la filmul asta? Eu nu gasesc nici cum... si bag de seama ca este in franceza... daca era in engleza mai intelegeam ceva, dar franceza ma cam strange de gat... ce dezamagire...



_________________
Gheorghitã COSER (www.coser.ro)
Image
Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 17, 2006 10:08 pm 

Joined: Mon Aug 08, 2005 5:18 pm
Posts: 162
Location: liege
gheorghita,

n-am titrare in romana, am in schimb in engleza. ar trebui sa fie usor de gasit, dar daca nu, da-mi un semn si ti-l trimit prin e-mail.

veronica


Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 18, 2006 10:38 am 
Admin
User avatar

Joined: Tue Jul 19, 2005 6:15 pm
Posts: 2227
Location: Barlad
No, am vazut filmul si iata impresia.
In primul rand bariera de limba a fost destul de mare pentru ca nu am intrat perfect in starea filmului. In al doilea rand am incercat sa intelege cadrele lungi, statice in care nu se intampla nimic si bag de seama ca acesta este un standard frantuzesc din care trebuie sa se desprinda ceva de care, de cele mai multe ori, doar regizorul si cativa critici se pot lega ceva.
Mesajul este insa cutremurator, golul pe care ti-l lasa la final este un semn ca putinele lucruri pe care le intelegi din film sunt reale si ca (ai sa razi) tocmai cadrele acelea statice, lungi, intensifica mesajul si il fac sa fie consistent.
Este clar ca suntem o societte menitorizata... monitorizata de noi insine, dintr-un motiv care ne scapa. Intrigile interrasial nu se includ aici. Asadar parerea regizorului aici pare destul de clara - traim in confuzie, vinovatul nu este in nici un caz in sfera noastra de vizibilitate. Laimotivul filmului cu acel eveniment din copilaria care este luat drept etalon si care raporteaza intamplarea de mai tarziu la natura delicventa a oamenilor, contine un mesaj comun, obisnuit, intalnit si in alte filme. Copilul delicvent de altadata a dat nastere generatiei mature de azi care, prin alte metode, terorizeaza si agreseaza linistea unei soceitati de consum blocata in mercatilismul cotidian.
Filmul este gandit bine, cadrele sunt duse spre perfectiune, pana si incadrarea, lumina, dar mai ales unghiul din care sunt incadrati actorii si obiectele din jur ce iau parte la scena scot in evidenta ochiul de profesionist al regizotului.
Jocul actorilor este discutabil. Mi-a placut insa Juliette Binoche (9.03.1964) intr-un mod cu totul special. Mi-am amintit-o din Pacinetul englez. Inclinatia ei spre exprimare total este fascinanta, ai impresia sa uita de ea atunci cand joaca, ai impresia ca devine una cu personajul intr-un mod total, nu teatral si chiar te temi sa-i opresti expunerea. Restul actorilor mi s-au parut nepotriviti pentru rolurile primite... probabil ca si pe la ei sunt pile, relatii, obligatii etc etc etc altfel nu am inteles ce a acautat Annie Girardot (mama lui George) (25.10.1931) a carei privire aveai impresia ca urmareste mai curand indicatiile regizorului decat integrarea in scena (ba chiar am avut impresia ca scena aceia este taiata de foarte multe ori pana s-a legat dialogul acela) si nici chiar Daniel Auteuil (24.01.1950), care arata bine la varsta lui, dar putin cam in afara dramei indicata de filmul in ansamblu.
Copilul Pierrot (Lester Makedonsky) a fost chiar simpatic... expresiv si cu posibilitatea de a sugera stari exemplexe si multiple intr-o succesiune discreta de gesturi pe durata a doar cateva secunde. In situatia in care tot filmul a avut o expresie pamantie, sugerand panta delicventa spre care poate aluneca generatia de azi (la un moemnt dat citea si o carte sugestiva “Cainele din Luna” parca, nu?), scena din baie, in care nu spune decat 2-3 cuvinte dupa ce s-a spalat cumintel pe dinti... il arata altfel, luminos, expresiv, poate chiar metamorfozat.
Am spus lucrurile acestea pentru ca privindu-le in context ele nu par deloc intamplatoare.
Regizorul Michael Haneke (23 March 1942) a fost la inaltime. Este primul film facut de el pe care il vad.


CATEVA IMGINI
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
Image



_________________
Gheorghitã COSER (www.coser.ro)
Image
Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 18, 2006 8:32 pm 

Joined: Mon Aug 08, 2005 5:18 pm
Posts: 162
Location: liege
gheorghita,

super pozele si comentariul, grozav. si ce frumos e haneke (la chip. presupun ca el e), n-as fi crezut. daca ti-a placut, iti mai recomand un film de el: "la pianiste", (dupa cartea elfriedei jelinek, care a luat si nobelul ptr literatura. e un film foarte dur, pe mine m-a cutremurat, dar cred ca o sa-ti placa. oricum, o sa-ti ramana saptamani in sir gandul la el. desi filmele sale sunt in franceza, haneke e austriac si cred ca exprima foarte bine tendinta actuala germana: conceptul "tare" concentrat la maxim si rafinat in acelasi timp, de-ti da senzatia ca ingurgitezi idee pura.

http://www.imdb.com/title/tt0254686/

julliete binoche mi se pare superba in orice ar juca. ultimul film vazut cu ea a fost "decalage horaire" cu jean reno (alt amor de-al meu). si acuma vad ca urmatorul ei film va fi "memoriile lui hadrian" dupa cartea margueritei yourcenair, o carte pe care o iubesc si care mi se pare o capodopera in toate sensurile. abia astept sa vad filmul, iese anul asta.

tot acuma vad ca haneke e nascut in aceeasi zi cu tatal meu :).


veronica


Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 18, 2006 9:40 pm 
User avatar

Joined: Mon Jan 30, 2006 11:59 pm
Posts: 638
Location: Bucuresti
Nu pot zice ca mi-a placut. De fapt, personajul principal (tatal lui Pierrot, pe la 3/4 din film aflam ca il cheama George) actioneaza intr-un mod mult prea emotiv pentru a fi pe placul meu. Nevasta-sa, iar ciudat ca a chemat-o pe nume tot o singura data, e o persoana mult mai rationala, care cauta sa afle ceva, dar nu prea are de la cine. Ea e cea care vrea sa apeleze la politie, la un detectiv particular etc. Filmul reprezinta pt mine o drama a unui personaj pe care nu-l inteleg, si in ruptul capului nu pot sa ma pun in pielea lui, pt a-l intelege.



_________________
Un astrolog competent poate demonstra ca orice eveniment, odata ce s-a produs, era inevitabil.
Offline
 Profile Send private message  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 18, 2006 10:15 pm 

Joined: Mon Aug 08, 2005 5:18 pm
Posts: 162
Location: liege
mihnea,

pai si pe mine m-a enervat personajul. dar cred ca asta era si intentia :). sa vezi din afara penibilul si sa simti iritarea pe care o provoaca lipsa comunicarii. tu, spectatorul, sa intelegi cat e de simplu sa rezolvi dilema si sa vezi cum personajul evita, neaga, se misca in cerc, ca prostul. e un fel de reeditare subtila a filmelor cu prosti. (care de altfel ma enerveaza cumplit. nu suport filmele cu luis de funes, nu ma pot uita la ele) :)

veronica


Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 18, 2006 10:43 pm 
User avatar

Joined: Mon Jan 30, 2006 11:59 pm
Posts: 638
Location: Bucuresti
Veronica, ai dreptate, nu m-am gandit la asta. De fapt abia acum realizez ce se intampla. Casa lui e plina de carti, zici ca-i biblioteca, nu casa de oameni. Adica comunicare, dar cu sens unic. George lucreaza ca moderator al unei emisiuni TV, deci el initiaza si canalizeaza comunicarea pe ecran, ca sa vada tot poporul, dar in viata privata actioneaza tocmai invers. Necomunicarea e totala, atat cu nevasta-sa, cat si cu maica-sa, si evident nu stie nimic nici despre fiu-su. Si culmea comunicarii, nevasta-sa incearca sa suplineze lipsa de comunicare cu George uitandu-se la tv, la emisiunile realizate de el, pe care nu le rateaza niciodata.



_________________
Un astrolog competent poate demonstra ca orice eveniment, odata ce s-a produs, era inevitabil.
Offline
 Profile Send private message  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 18, 2006 10:56 pm 

Joined: Mon Aug 08, 2005 5:18 pm
Posts: 162
Location: liege
bingo :)

ce ma tot batuie in ultima vreme: e mai important sa-ti placa ceva sau e mai important sa te preocupe? daca eu as face un film, as vrea sa placa sau as vrea sa enerveze ( in sens pozitiv, cu ridicarea unor probleme esentiale)? cred ca as alege sa enerveze. sunt atatea lucruri placute/frumoase, care nu reusesc sa-ti agate deloc gandul.

veronica


Last edited by veronica on Sun Jun 18, 2006 11:02 pm, edited 1 time in total.

Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 18, 2006 11:01 pm 
User avatar

Joined: Mon Jan 30, 2006 11:59 pm
Posts: 638
Location: Bucuresti
Ce zici de varianta asta: si sa-ti placa, si sa te faca sa gandesti. Adica decat sarac si bolnav, mai bine bogat si sanatos. :D



_________________
Un astrolog competent poate demonstra ca orice eveniment, odata ce s-a produs, era inevitabil.
Offline
 Profile Send private message  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 18, 2006 11:05 pm 

Joined: Mon Aug 08, 2005 5:18 pm
Posts: 162
Location: liege
:)))
imi place si mie zicala asta.

problema e ca lucrurile frumoase nu prea ridica dileme. greu de gasit subiect. dar daca ai vreo idee, da un semn, am pile :)

veronica


Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 19, 2006 9:03 am 
Admin
User avatar

Joined: Tue Jul 19, 2005 6:15 pm
Posts: 2227
Location: Barlad
"La pianiste" ... de data asta s-a intamplat invers... am gasit subtitrare dar filmul nu se prea descarca... e cam de mult si multi nu prea il mai tin in calculator



_________________
Gheorghitã COSER (www.coser.ro)
Image
Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 19, 2006 10:44 pm 
Admin
User avatar

Joined: Tue Jul 19, 2005 6:15 pm
Posts: 2227
Location: Barlad
Veronica, nu pot decat sa-ti multumesc ca mi-ai recomandat un asa film. Daca nu l-as fi vazut probabil ca as fi ramas despre Haneke cu o impresia incompleta. Acum privin Cache prin prima lui La Pianiste inteleg mai bine mentalitatea lui tulburatoare care nu vrea in mod special sa socheze, ci sa prezinte zbuciumul omului modern. Este cutremuraoare realitatea pe care o prezinta el cu atat mai mult regasim in ea ipostaze ale propriilor ganduri sau ale celorlalti.
Subiectul filmului vrea sa fie o poveste de dragoste smulsa din rigiditatea societatii noastre, ale caror varfuri sunt culmi ale durerii, dezamagirii si singuratatii.
La fel ca si la Brockback Mountaine la acest film trebuie sa te uiti printr-un filtru, pentru a intelege mesajul regizorului, exprimat intr-un mod curajos si special. O pianista exceptionala se indragosteste de un tanar fermecator care ii devine, sub impulsul efervescentei de moment, elev. Un tanar stralucitor si talentat care reuseste sa emotioneze o femei ca un sloi de gheata si sa scoata din ea toate fanteziile unei libertati dezordonate, lasata la discretie in societatea noastra.
Aspectul tulburator al filmului eu l-am vazut din doua pespective:
1. drama psihologica intensa si complesitoare a etaloanelor si elementelor pe care le admiram acum in societatea noastra
2. drama femeii care isi distruge emotia pentru ca nu o poate impartasi.

Daca in primul caz tabloul este imens pt ca practic pe margine aspectului degradat al societatii noastre se poate vorbi la nesfarsit, cazul al doilea este cu adevarat special. In jurul unei contradictii (ba il iubeste ba nu, ba il respinge ba il cauta, ba e dragoste curata ba nu) ea creaza imaginea frigiditatii luata, in zilele noastre, ca un etalon de normalitate. Ea este in pragul sinuciderii, fiind capabila de acte de o cruzime greu de imaginat la un personaj ca acela pe care il reprezinta si nimeni nu vede dincolo de chipul ei inexpresiv.
Frigiditatea femeii din zilele noastre este o boala la fel de extinsa asa cum sunt bolile cardiovasculare sau, mai la obiect, depresia. Este o moda sa spui "ma deprima" "sunt deprimat(a)" si nimeni nu se mai gandeste cum arata de fapt aceasta stare in contextul social.
Este foarte usor sa spui "eh, e nebuna... ce mai personaj!!!"... dar problema este ca nu este nebuna... si te intrebi atunci cum poate un om sa duca in spate o asa drama fara sa aiba solutie la durerea ei? Ne-am tot obisnuit cu personajele clasice care isi traiesc extrem de intens si dureros drama, dar la care te astepti sa pateasca ceva... dar la ea tot timpul te astepti ca viata ei sa se schimbe in bine, tot timpul ai impresia ca o va lovi si pe ea bucuria de a trai o iubire impartasita, dar se intampla din rau in mai rau. "Dragoste nu este suficienta" spune el aproape de final... si cred ca aceasta replica (de atfel scena in sine este monumentala) aduce cheia...
La fel privesc aceasta scena din doua unghiuri:
1. Generatia tanara ce cade prada educatie, a dorintelor celor care se ocupa de educatia lor si pentru a impartasi dragoste aleg etaloane improprii lor (socat de scrisoare el ajunge la ea si o loveste, o sechetreaza pe maica-sa si apoi o violeaza)
2. limita maxima a dramei unui om singur - tot timpul si-a dorit sa fie lovita chiar a cerut asta si cand el i-a indeplinit dorinta ea a tipat disperata "Nu peste fata si Nu peste maini". Ea nu era o femeie frumoasa si nici nu se credea frumoasa si aparandu-si fata ea a sugerat ca-si apara imaginea sociala pe care si-a creat-o muncind - mainile -("Nu peste maini").

Asadar singuratatea te face sa ai dorinte autodistructive si o data ce le eliberezi si te vezi pe tine (finalul fimului) traindu-ti drama intr-un context de glorie totala, simti ca viata ta se sfarseste. Mi-a placut finalul in sensul ca a fost pe frecventa mesajului - Ea nu se sinucide si doar simuleaza - deci totusi singuratatea nu distruge performanta, dar ii stirbeste din stralucire si autoexprimare.

Sunt inca sum impulsul filmului... eu vi-l recomand, dar uitati-va fara copii si fara persoane care sa se perinde prin camera... unele imagini sunt socante...
Veronica iti multumesc inca o data ca mi l-ai recomandat... fara sugestia ta nu cred ca l-as fi vazut vreodata si ar fi fost o pierdere.
... iar Haneke? Hm, un om al naibii de destept care joaca pe degete simbolurile si ideile cu substrat modern... sper ca nu deranjez pe nimeni cand spun ca la acest film Haneke a avut o sclipire de geniu!

iata si cateva imagini

Image
ImageImage

IAR AICI APARE SI MICHAEL HANEKE... ASA CUM APARE SI INTR-UNA DIN IMAGINILE PE CARE LE-AM POSTATA LA CACHE
Image


Isabelle Huppert (Erika Kohut) - 16 March 1953 (o alta nativa pesti cu un joc actoricesc hipnotic, impresionant)
Annie Girardot (mama) - 25 October 1931
Benoît Magimel (Walter Klemmer) - 11 May 1974



_________________
Gheorghitã COSER (www.coser.ro)
Image
Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 20, 2006 6:44 pm 

Joined: Mon Aug 08, 2005 5:18 pm
Posts: 162
Location: liege
gheorghita,

ma bucur mult ca ti-a placut filmul si sunt inca odata uimita de capacitatile tale de comentator. poate ar trebui sa te gandesti si la o cariera de critic :).

am vazut ca au aparut in romania cartile "pianista" si "amantele" de elfriede jelinek. autoarea a facut mare senzatie cu "pianista", a si luat premiul nobel ptr literatura cu ea. ceea ce e interesant, n-a fost sa-si ridice premiul, declarand ca nu suporta sa fie in mijlocul unei multimi, iar emotiile ceremoniei de premiere sunt cu mult peste limita ei de suportabilitate. de altfel am inteles ca rareori iese din casa si rareori suporta oameni in jurul ei (are un nume aceasta fobie, dar nu-l cunosc).

eu citesc acum "amantele", insa merge foarte incet. e o carte uimitor de dura si taioasa, in fraze simple, aproape fara atentie pentru forma si exprimare. condamna in principal conditia femeii, conditie pe care si-a creat-o femeia insasi. ea e creatoarea propriului destin, dar acuta lipsa de imaginatie o face sa urmeze acelasi drum al mamelor si bunicilor, urmarind cu ferocitate scopuri care o vor neferici. si culmea, desi mamele si bunicile sunt in fata ei, le vede si le condamna, nu-i trece prin cap ca facand ca ele va ajunge la fel. e un paradox pe care-l traim cu totii, dar femeile sunt mai vinovate, pentru ca ele ar avea mai multe sanse sa schimbe ceva. insa nu le trece prin cap.

veronica


Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
 Post subject: din nou Hanneke'
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 5:10 pm 
User avatar

Joined: Thu Nov 17, 2005 10:59 am
Posts: 357
Location: bucuresti
Funny Games... dupa ce mi-a creat sentimente neplacute cu Pianista (m-a surprins faptul ca m-am excitat la asa film si mi-a pus problema de a vedea un shrink) si m-a lasat fara sa pun degetul pe nimic la Cache'... Haneke' imi da "lovitura cazatura" cu ... Funny Games...
Incepe idilic.. o "familie de trei" .. ea - Naomi Watts- la cei 40 ai ei.. "fara colacei".. el- un Tim Roth obosit si depasit de situatzie si un copil.. merg spre casa de vacantza intr-un peisaj de vis.. ei bine, acolo apar cei doi "ingeri cazutzi", doi tineri psihopatzi, gata sa-i taie cu lama.. capul familiei este scos din circuit din prima cu o lovitura de crosa in genunchi.. scenariul este simplu si am mai vazut asa ceva.. desigur le omoara cainele, desigur o pun pe ea sa se dezbrace.. desigur ii pun sa joace, sadic, jocuri.. Deosebirea? toate atuurile lasate in cadru sunt .. nefolosite... un cutzit, pusca, apelul la 911.. foarte pervers acest joc.. si lovitura vine prin spargerea unui tabu: primul omorat va fi copilul.. kinda freaky.. spectatorii devin nervosi pt ca nu intzeleg sensul si motivatzia... unii parasesc sala.. ei... cam cu asta se joaca Haneke.. vrea sa fie antipatic si frustrant... nu ne da apa la moara.. nu ne ofera entertainement.. disconfortul si angoasa sunt totale.. adica... ai venit sa vezi violentza? ia de-aici...



_________________
Ignis Natura Renovatur Integra
Offline
 Profile Send private message  
 
Display posts from previous:  Sort by  
 Page 1 of 1 [ 20 posts ] 

All times are UTC [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
phpBB skin developed by: John Olson
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group