It is currently Thu Mar 28, 2024 10:44 pm

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




 Page 1 of 1 [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Lilith
PostPosted: Sun Oct 29, 2006 8:53 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 4:23 pm
Posts: 153
Planetele negre

Alături de planete, astrologia (şi în special, astrologia karmică) ia în consideraţie şi reflecţiile lor, denumite “astre negre”. Din punct de vedere astronomic un astru negru este cel de-al doilea focar al elipsei descrise de o planetă în jurul Soarelui, sau de Lună în jurul Terrei. Planetele se deplasează pe elipse puţin neregulate, apropiindu-se de Soare la periheliu şi distanţându-se la maximum la afeliu. Există, de asemenea, şi un centru al elipsei (vezi fig. alăturată). Focarul neocupat este considerat o concentraţie de energie astrală, opusă sau antitetică celei a planetei respective.

În ceea ce priveşte Soarele negru, el ar fi cel de-al doilea focar al Galaxiei, deşi cel material (dacă există!) este încă greu de determinat cu mijloacele astronomice de care dispunem actualmente. S-a propus, la un moment dat, ca focar material al Galaxiei steaua Alcyone, aflată în 1993 pe longitudinea cerească de 29054 în Taur.
Unele referinţe la Soarele central galactic (sau focarul Căii Lactee) există în ocultism. Dr. Sumner din Statele Unite explică: “Aşa cum Pământul şi planetele din sistemul nostru solar se rotesc în jurul Soarelui, tot aşa şi Soarele nostru împreună cu planetele care-l însoţesc parcurge un traseu mult mai lung în jurul marelui Soare Central. Deoarece această orbită este eliptică, intensitatea radiaţiei marelui Soare Central variază funcţie de distanţa faţă de ea, în cursul rotaţiei.”
Helena Blavatsky descrie (în “Doctrina secretă”- vol.II): “ Acest Soare Central al ocultiştilor trebuie acceptat chiar şi de ştiinţă din punct de vedere astronomic, căci ea nu poate contesta prezenţa în Univers a unui corp central pe Calea Lactee, a unui punct invizibil şi secret, a unui permanent centru magnetic [solar]. (…) Soarele Central este pur şi simplu centrul, pulsul nostru vital, universal”.
Însă majoritatea astronomilor au respins această ipoteză. De aici reiese şi dificultatea determinării poziţiei Soarelui Negru. În 1900 el s-ar fi aflat pe longitudinea 11013 în Rac, în 1950 pe 12055 în aceeaşi zodie, ceea ce dă un pas secular destul de accelerat – de 1042 – dacă ţinem seamă de datele astronomice cu privire la mărimea elipsei descrise de Soare. Am putea considera totuşi Soarele Negru cel de-al doilea focar al elipsei formate de Pământ în jurul Soarelui. În acest caz, I-am putea determina cu precizie amplasamentul. Denumirea ar fi atunci exceptivă, fiindcă, după convenţia stabilită, astrul negru format de revoluţia Pământului ar trebui să se numească “Pământul Negru”.
Urmând aceeaşi tehnică de construcţie, se poate elabora o întreagă astrologie bazată pe cel de-al doilea focar al mişcării eliptice a fiecărei planete. Totuşi, în afara studiului lui Lilith – sau al Lunii Negre – şi, parţial, al Soarelui Negru, nu s-a întreprins o analiză sistematică a semnificaţiilor astrologice ale acestor corpuri simbolice. Fără îndoială, ar fi interesant de analiza temele astrelor negre, ele reprezentând abordarea unor noi aspecte psihologice. Principalul obstacol pe această cale îl constituie inexistenţa unor elemente mitologice (aparţinând, deci, psihologiei arhetipale) ale epifaniei sau contraponderii “negre” al întregului panteon uranian. Faptul că Soarele Negru şi Lilith au deja corelative mitologice a permis introducerea lor în astroanaliză. Primul reprezintă antiteza Soarelui triumfător al amiezii, aflându-se exilat în Fundul Cerului, la rădăcina pământului. El stăpâneşte abisul impenetrabil (al conştiinţei noastre). Uneori, Soarele Negru este purtat în spate de către zeul infernului, aşa cum apare el în mitologia aztecă. Pretutindeni este închipuit ca un absolut malefic, sau ca moartea devorantă şi ineluctabilă. Pentru alchimişti, Soarele Negru reprezintă materia brută, neantrenată încă în evoluţie.

Astrologia a reţinut din mitologie aspectul necruţător şi distructiv al Soarelui Negru, iar din Alchimie, omologarea lui cu inconştientul în stadiul său elementar şi impulsiv, reprezentând pericolele ce ne pasc şi care, în lipsa luării precauţiilor necesare de ordin spiritual, izbutesc să urce la suprafaţa conştiinţei şi să ne devoreze. În practica astrologică, Soarele Negru este mai rar utilizat. Unii astrologi propun ca primul focar al Galaxiei să fie înţeles simbolic drept “inima universului sensibil”, în timp ce Soarele Negru ar fi “inima spirituală “ sau Sanctuarul lumii, centrul orbitei solare fiind omfalosul (gr. ombilic) cosmic, adică punctul de echilibru şi de joncţiune al celor două “inimi”. Simbolic vorbind, planetele sunt “mame” născătoare ale fenomenelor materiale, pe când astrele negre sunt “taţi” spirituali, călăuze pe drumul transcenderii universului. Planetele reprezintă lumea în expansiune, în timp ce astrele negre indică drumul către interioritate.
În mod uzual, în astrologie Soarele Negru este o proiecţie astronomică în mod geocentric al celui de-al doilea focar al Pământului în traiectoria sa în jurul Soarelui; este plasat, cu aproximaţie, la 120 Rac.

Luna neagră (Lilith)
Simbol
Lilith se notează, la alegere, prin două semne diferite: , unde datele inconştientului - reprezentat de Lună - determină (ori domină) crucea materialităţii, sau , care pune în evidenţă mai ales impactul răvăşitor al lui Lilith. În ambele cazuri, semiluna e orientată spre stânga (partea stângă simbolizând întunericul, obscuritatea, tenebrele, inconştientul).
Cuvinte - cheie: încercare, slăbiciune, impas, lovitura destinului, vid, steril, extremism, sinucidere, sadism, exclusivism, perversitate, ilegitim, castrare, secret, avort, karma individuală, refuz, animalitate, femelă, erotism, sex-simbol, cruzime, fantasme, supranatural, magie neagră, piele neagră, disperare, perfecţionism, suferinţă, seducţie, vampirism, vampă, revoltă, nesupunere, vrăjitoare, absolut, plăcere, revendicare, tentaţie, metafizic, sălbatic, tăcere, fascinaţie, nuditate, enigmă, mântuire, angoasă, blocaj, vigilenţă, amazoană, reacţie, absenţă, sacrificiu, marginalitate, separare, iluminare.
Astronomic - luna neagră reprezintă cel de-al doilea focar al orbitei elipsoidale circumterestre descrise de Lună, primul focar fiind ocupat de pământ. ea se poate calcula prin aflarea apogeului Lunii, adică al punctului cel mai îndepărtat de pământ al orbitei lunare. Deplasarea ei anuală este de aproximativ 40 40 . Revoluţia ei în jurul Pământului se efectuează în 3232 de zile, adică în vreo 8 ani 10 luni şi 10 zile.
Am putea spune că există două Luni Negre, utilizate în aceeaşi măsură în astrologie: una denumită "medie", rezultată din calculul unei orbite elipsoidale uniforme a Lunii, şi o alta "corectată", care ţine seama de modificările reale ale traiectoriei descrise de Astrul Nopţii.
Tradiţia mistică - astrologii caldeeni credeau că, alături de Lună, Pământul are un satelit , cu nume de Lilith, împrumutată apoi misticii ebraice. În scrierile cabalistice se observă o îndepărtare de la litera Bibliei, afirmându-se, printre altele, şi o creaţie simultană a bărbatului şi a femeii. Una din aceste tradiţii o consideră pe Lilith drept prima femeie a lui Adam; ea însă îl abandonează pentru a-l urma pe Samael (sau Lucifer), îngerul alungat din cer. După "Haggada", Lilith, femeia creată în acelaşi fel şi simultan cu Adam - fiind prin aceasta egala sa - a tulburat întratât Paradisul prin zâzaniile iscate, încât Dumnezeu s-a văzut obligat să retransforme în ţărână primul cuplu uman, pentru a-l recrea doar pe Adam, din a cărui coastă va fi mai apoi zămislită Eva, ca o chezăşie a destinului lor comun. O altă tradiţie susţine că, în urma unei sfade cu bărbatul ei, Llith, cuprinsă de mânie, a rostit numele lui Dumnezeu (acţiune interzisă), după care la părăsit definitiv pe adam pentru a începe o viaţă demonică. Anterioritatea relaţiilor ei ciu Adam face din Lilith o duşmancă de temut a Evei. Ea devine, astfel, simbolul (sau instigatoarea) legăturilor amoroase ilegitime, deci perturbatoarea căminului conjugal. Sălaşul ei se află în profunzimile mării, iar oamenii trebuie să o implore prin invocaţii să rămână mereu în adâncuri, spre a nu le tulbura tihna pe Pământ.

Ne aflăm acum deja în domeniul demonologiei iudaice şi ritualurilor cabalistice de protecţie. Gershom Scholem vorbeşte în Cabala şi simbolistica ei" despre "riturile care au ca scop dezarmarea forţelor "celeilalte părţi", alungarea demonilor şi a duhurilor distructive . acest domeniu s-a dezvoltat extrem, de mult prin aceea că însăşi cabala a apelat la forme noi (…) la reprezentări magice şi rituri vechi, existente cu mult înaintea ei. (…) Cine a luat parte până de curând la o înmormântare la Ierusalim, este surprins de un spectacol foarte curios care loc uneori în faţa mormântului deschis, înaintea coborârii corpului neînsufleţit. Zece evrei dansează în jurul mortului şi rostesc un psalm, care este considerat în general în tradiţia iudaică drept un psalm de apărare împotriva demonilor (Psalmul 91) sau lată rugăciune. După acest dans de înconjurare se pune o piatră pe sicriu şi se rosteşte versetul din Facerea 25:6;- Iar fiilor ţiitoarelor sale, Avraam le-a făcut daruri şi încă fiind el în viaţă I-a trimis departe…- Acest ciudat dans al morţii se repetă de şapte ori". Sensul acestui rit care le este de neînţeles aproape tuturor celor care participă la el se leagă cu reprezentările Cabalei despre viaţa sexuală şi caracterul sacru al seminţiei umane. Aici este un mit întreg care are ca obiect delimitarea actului procreării de alte practici sexuale demonizate, în special de onanie.

După tradiţia talmudică, demonii au fost creaţi vineri seara, la asfinţit, ca duhuri, şi întrucât între timp a început Sabatul, n-au mai căpătat corpuri. De aici s-a ajuns la concluzia că de atunci demonii îşi caută un trup şi de aceea se lipesc de oameni. La aceasta s-a adăugat şi o altă reprezentare. Când, după uciderea lui Abel de către fratele său, Adam nu a mai vrut să aibă de-a face cu soţia lui, au venit la el demoni femeieşti, Succubi, şi au primit sămânţa lui; din această legătură, în care capacitatea de procreare a lui Adam a fost risipită şi deviată, s-au născut un fel de demoni numiţi Nig e Bne Adam, “duhuri aducătoare de pagubă ieşite din om”. Aceste reprezentări vechi despre procrearea demonică prin poluţie sau prin alte practici onaniste au fost culese de cabalişti şi sistematizate în Zohar, şi anume că Lilith, regina demonilor, sau demonii aflaţi la curtea ei, caută să-l excite sexual pe omul care nu are femeie ca să-şi procure, în felul acesta, din seminţele căzute în deşert, un corp pentru ei înşişi. Dar (…) problema rămâne neclarificată cu privire la cine a dezvoltat mai întâi aceste concluzii şi formulări detaliate referitoare la Succubi sau Incubi: cercurile iudaice sau cele creştine. În textele aramaice de exorcizare din secolul al VI–lea le aflăm deja atestate în cercurile iudaice, iar la sfârşitul secolului al XIII-lea , atingând maxima dezvoltare în Zohar; ele joacă un rol extrem de important prin reprezentările lor cu privire la legătura “celeilalte părţi” cu viaţa omenească. În timp ce săvârşirea legăturii dintre bărbat şi femeie, în limitele ei sacre, constituie pentru cabalişti un mister, privit cu cel mai mare respect(…) risipirea capacităţii de procreare este, dimpotrivă, un act distructiv, din care nu se înmulţeşte sacrul, ci “cealaltă parte”. O idee extremă despre curăţenie a dus astfel la concluzia că fiecare încălcare conştientă sau inconştientă a legilor ei trebuie privită ca un act de procreare a demonilor.

(…) Toţi copii nelegitimi pe care omul i-a procreat cu demonii, pe parcursul vieţii sale, apar după moarte şi participă la doliul şi la înmormântarea acestuia, “deoarece toate acele spirite cărora le-a construit corpul dintr-o picătură de spermă îl cinstesc întocmai ca pe tatăl lor. De aceea trebuie să fie pedepsit tocmai în ziua înmormântării lui, căci atunci când este purtat la groapă roiesc în jurul lui ca albinele şi strigă: “Tatăl nostru tu eşti şi se vaită şi se jelesc în spatele catafalcului pentru că acum îşi pierd obârşia şi sunt ameninţate să hoinărească prin văzduh întocmai ca şi ceilalţi demoni care plutesc fără corp”. După spusele altora, îşi anunţă, cu acest prilej, pretenţiile lor la moştenire alături de ceilalţi fii ai mortului şi caută să le dăuneze copiilor legitimi. Ritul celor şapte ocoliri ale mortului, care înscriu un cerc sacru, este o ceremonie de apărare prin care urmează ca acei copii falşi să fie împiedicaţi să se apropie de mort, să-i murdărească trupul neînsufleţit sau să facă alte stricăciuni. De aici vine şi versetul din Facere despre “fiii ţiitioarelor (demonice)” pe care Abraham i-a alungat de la el ca să nu necăjească pe Isaac, fiul legitim (…). Johann Jakob Schudt (…) povesteşte în anul 1717 despre evreii din Frankfurt: “Ei cred ci tărie că atunci când sămânţa unui bărbat se pierde, cu ajutorul lui Mahlat (o diavoliţă) şi al lui Lilith, din ea ies duhuri rele care mor şi ele la timpul lor. Când moare un bărbat, iar copii lui încep a plânge şi a se tângui, atunci vin aceşti Sedim sau duhuri rele, ieşite din sămânţa lui, şi vor să aibă parte, împreună cu ceilalţi copii, de mort, ca de tatăl lor, îl smotocesc şi-l ciugulesc, provocându-i durere şi Dumnezeu însuşi, când vede aceste poame frumuşele lângă mort, îşi aminteşte din nou de păcatele celui răposat. (…) Mai ales în anii bisecţi se postea iarna, în anumite săptămâni, lunea şi joia, pentru a corecta, prin anumite rugăciuni şi exerciţii de penitenţă, macularea pe care o aduce omul propriului său trup prin poluţiile nocturne şi prin onanie. Acest rit se numeşte Tikun Şobabim.(…)

Fireşte, Lilith nu este părtaşă numai la practicile sexuale nelegitime. Chiar şi legătura oficială dintre bărbat şi femeie este primejduită de ea, pentru că încearcă să se strecoare şi aici, în imperiul Evei. De aceea a fost exersat un ritual, recomandat de Zohar, care are ca scop ţinerea lui Lilith la distanţă de culcuşul conjugal.
“La ceasul când bărbatul se uneşte cu femeia lui, să-şi ridice gândul la sfinţenia Stăpânului său şi să rostească:

În catifea înfâşurată – tu eşti aici?
Opreşte-te, opreşte-te!
Nu intra şi nu ieşi!
Nimic de la tine şi nimic pentru tine!
Întoarce-te, întoarce-te, marea se agită
Valurile ei te cheamă*
Eu însă îmi iau partea cea sfântă,
Sunt învelit în sfinţenia Regelui

Apoi să-şi înfăşoare trupul lui şi pe al femeii sale în pânze curate şi pe urmă să stropească cu apă proaspătă în jurul patului” (* Adevărata reşedinţă a lui Lilith se află pe fundul mării)”
Informaţii similare ne oferă Eliphas Levi în “Dogma Înaltei Magii”: “Se citeşte în cartea ebraică a revoluţiei sufletelor că există suflete de trei feluri; fiicele lui Adam, fiicele îngerilor şi fiicele păcatului. Mai există, conform aceleaşi surse, trei feluri de spirite: spiritele captive, spiritele rătăcitoare şi spiritele libere. Sufletele sunt trimise în cuplu. Şi există, totuşi, suflete de bărbaţi care se nasc văduve şi ale căror soţii sunt ţinute de către Lilith şi Naemah, reginele strigoaicelor; acestea sunt suflete care au de ispăşit curajul celibatului. Astfel, dacă un bărbat renunţă din copilărie la iubirea femeilor, el face din soţia care-i este destinată sclava demonilor destrăbălării. Sufletele se întâlnesc şi se multiplică în cer la fel ca şi trupurile pe Pământ. Sufletele imaculate sunt fiice săruturilor îngerilor”.
În lucrarea “The Holy Kabbalah” a lui A.E. Waite, Lilith este privită ca o contra parte feminină a lui Samael (Satan), dar şi a lui Leviathan (monstrul marin, amintit în “Vechiul Testament”). De asemenea, în acelaşi text se arată: “Rabbi Elias recunoaşte patru mame ale demonilor, numite Lilith, Noamah, Ogeret şi Mahalath”.
În ipostaza ei de femeie înlocuită şi abandonată, Lilith va reprezenta aversiunea faţă de instituţia familiei, faţă de cuplu şi faţă de copii. Lilith este prototipul imposibilităţii adaptării la normele sociale, de unde exilul ei în profunzimile mării (adică în propriile noastre abisuri), unde ea continuă însă să fie turmentată de dorinţe perverse. Lilith este un fel de fauniţă nocturnă ce încearcă să-l seducă pe Adam şi care este întovărăşită de plăsmuiri fantasmagorice; este nimfa stăpânită de vampirismul curiozităţii, care o împinge spre noi şi tot mai ciudate experienţe. Ea alăptează muritorii cu veninul viselor obsedante, sursă de coşmaruri.
Iată cum este descrisă Lilith în literatuira ocultă:” (…) era foarte înaltă, cu un păr lung, negru, şi ceva în înfăţişarea ei mă înfiora. Mă privea fix, stând puţin aplecată deasupra patului meu. Era învelită într-o pelerină forte lungă şi în mâna dreaptă ţinea o nuia din lemn care sclipea slab, ca şi cum ar fi fost fosforescentă; (…) femeia a trasat în aer, cu nuiaua, semnul demonului Asmodeu (…). Femeia înaltă s-a chircit şi a început să urle. În viaţa mea n-am auzit aşa ceva; semăna cu răcnetul unei fiare de pe altă lume. Nuiaua şi-a pierdut sclipirea şi a devenit elastică, contorsionându-se în mâna ei; în scurt timp am văzut că se transformase într-un şarpe de culoare neagră”.

Semnificaţii astrologice
Luna neagră este un “corp” vid introdus în astrologie în anul 1937, de către astrologul francez Dom Neroman. Ea este utilizată mai ales în astrologia europeană continentală. Lilith este singurul astru negru ce apare frecvent în astrogramele moderne. Ea semnifică în tema natura unei/ unor încercări pe care nativul le are de înfruntat sau locul de maximă tensiune legat de evoluţia sa karmică. În general, subiectului îi este dat să reuşească înfrângerea acestor greutăţi, până la urmă.
Totodată, Lilith indică punctul din astrogramă (caracterizat de semnul şi casa în care este plasat) unde nativul are tendinţa de a comite exagerări sau nedreptăţi care vor antrena reacţii bruşte (lovituri) ale destinului. De obicei, într-o primă fază, subiectul refuză sau nu înţelege lecţia care i se dă., fapt care provoacă răspunsuri tot mai devastatoare (din parte propriului său inconştient). De aceea, Luna Neagră, semnifică marea încercare a unei vieţi. Sensul ei a fost pe deplin înţeles doar atunci când nativul reuşeşte să desprindă semnificaţia spirituală profundă ce sălăşluieşte dincolo de veşmântul material al înlănţuirii întâmplărilor prin care trece.

Unii astrologi deduc din faptul că Luna Neagră corespunde apogeului lunar ideea că ea ar întruchipa punctul cel mai îndepărtat de materialitate şi de problemele acestei lumi. În consecinţă, ea ne poate devia sau, în cel mai bun caz, doar perturba traiectoria noastră existenţială. Al doilea focar al orbitei lunare nu este aşadar numai un loc plasat pe astrogramă, ci indică un stadiu prin care trece fiinţa umană spre a se rafina spiritual.
Lilith corespunde Polului Nord, iernii, miezului nopţii şi apei îngheţate (gheţii). În legătură cu aceasta, se poate observa că în mai toate tradiţiile mistice caracterul sacerdotului este nordic sau “polar”. În India de pildă, Nordul este punctul cardinal atribuit preoţilor (brahmanilor). În aria culturală iudaică, putem nota că numele primei litere a alfabetului evreu, ALEPH, are aceeaşi valoare numerică (111) cu QOŢEBH, care înseanmă “pol”, de unde rezultă identitatea lor esenţială. Litera aleph este expresia spiritului, a infinitului şi, de aici, a lui Dumnezeu. Pentru cabalişti, prima literă a alfabetului evreiesc le conţine pe toate celelalte, fiind imaginea uni inimi, sălaşul intelectualităţii pure şi al cunoaşterii în general. În fine, ea este rădăcina oricărei modalităţi expresive, prin ea debutând “Cele Zace Porunci”.

Anual, există patru scurte perioade corespunzătoare anotimpurilor când Luna Neagră medie coincide cu cea “reală”, ambele întâlnindu-se pe aceeaşi longitudine zodiacală. Aceste conjuncţii sunt considerate de către mistici drept momente favorabile realizării Marii Opere Spirituale. Meditând la miezul nopţii, în momentul conjuncţiei de iarnă a celor două Luni Negre, se poate atinge prin extaz mistic, fuziunea cu dumnezeirea. Fiecare om are atunci posibilitatea de a se înălţa spiritual mai lesne decât în alte împrejurări. În timpul acestei practici meditative, aspirantul trebuie să aibă în permanenţă faţa îndreptată către nord (Septentrion).

În astrologie, Lilith este considerată, în mod uzual, ca având domiciliul în Scorpion, exaltarea în Peşti, şi având o puternică rezonanţă cu casele corespunzătoare zodiilor amintite (casa a VIIIa, casa a XII a). Casa a VIII a astrologică semnifică, între altele, şi încercările karmice, iar casa a XII a semnifică şi datoriile noastre karmice (generate de erorile comise în alte vieţi, care se “rezolvă” acum prin depăşire cu succes a încercărilor aducătoare de evoluţie şi experienţă spirituală)
Având în vedere aceste elemente, este necesar să discutăm în continuare, despre încercările în practica spirituală.

Încercările în practica spirituală
Atât cei care sunt, cât şi cei care nu sunt angrenaţi pe o cale spirituală (este vorba despre o participare conştientă, deoarece, oricum, toţi ne aflăm pe o cale sau alta), trebuie să facă faţă, în mod periodic la tot felul de încercări. Scopul acestor încercări este unul singur: de a ne trezi spiritual, de a trece pe o treaptă vibratorie superioară. Dacă scopul încercărilor este acelaşi nu trebuie să extindem concluzionarea şi să afirmăm că aceste încercări provin din aceeaşi cauză. În mod obişnuit, pentru marea masă de oameni ele sunt prevăzute în karma individuală, sunt scrise în destin şi dacă nu se acţionează în nici un fel prin intermediul liberului arbitru, acestea vor apărea cu o precizie de ceasornic. Acest tip de încercări karmice pot sau nu să fie privite ca nişte examene care să conteze pentru evoluţie spirituală. Încercările karmice , care vin “de la sine”, cum s-ar spune, pot fi doar un fel de plăţi, o scadenţă a unor datorii mai vechi şi, din acest motiv, nu pot fi integrate spiritual de către majoritatea oamenilor. Câţi învaţă cu adevărat din propriile greşeli?

Atunci când reuşeşti să înveţi din propriile greşeli se spune că ai fructificat într-un mod eficient încercările karmice. Nu numai că ai scăpat de nişte datorii prin încercarea la care ai fost supus, dar ai căpătat o valoare inestimabilă şi anume cunoaşterea; această cunoaştere, treptat, poate conferi fiinţei posibilitatea folosirii liberului arbitru şi, în consecinţă, posibilitatea de a exercita un anumit control asupra destinului. Dacă încercările karmice nu sunt integrate din acest punct de vedere, adică dacă nu avem permanent capacitatea de a învăţa din tot ceea ce ni se petrece, ele vor trece neobservate, ba chiar mai rău, uneori se vor întuneca şi mai mult prin stările de furie, disperare, resemnare care le pot urma. Atât timp cât eşti pregătit să înveţi cu detaşare din tot ceea ce ţi se petrece, încercările karmice te vor ajuta într-o mare măsură să evoluezi spiritual.

Cu totul altfel stau lucrurile în ceea ce priveşte un alt tip de încercări. Atunci când abordezi în mod conştient o cale spirituală şi te apropii de un Maestru, apar şi altfel de încercări despre care putem spune că nu erau prevăzute în karma vieţii actuale. În această situaţie, încercările nu mai urmează un scenariu karmic, ci ele, pot fi provocate prin voinţa Maestrului sau uneori, pur şi simplu, datorită accelerării arderii karmice, apar mult mai repede decât ar fi fost prevăzute. Deoarece nu pot fi evitate încercările, indiferent dacă fiinţa este sau nu angrenată pe o cale spirituală este necesară asimilarea unor metode eficiente de abordare acestora.

Nici măcar IIsus Christos, Fiul lui Dumnezeu, nu a fost scutit de încercări. Iisus a fost supus tentaţiilor după ce a primit botezul în apa Iordanului. Evanghelistul Matei arată:” Atunci Iisus a fost dus de Duhul în pustie, ca să fie ispitit de diavolul. Acolo a postit patruzeci de zile şi patruzeci de nopţi; la urmă a flămânzit. Ispititorul s-a apropiat de el, şi I-a zis:”Dacă eşti Fiul lui Dumnezeu porunceşte ca aceste pietre să se facă pâini”. Drept răspuns, Iisus I-a zis:” Este scris: “Omul nu trăieşte numai cu pâine, ci cu orice cuvânt care iese din gura lui Dumnezeu”. Atunci diavolul L-a dus în sfânta cetate, L-a pus pe streaşina templului, şi I-a zis:” Dacă eşti Fiul lui Dumnezeu, aruncă-Te jos; căci este scris: ”El va porunci îngerilor Săi să vegheze asupra ta; şi ei Te vor lua pe mâini, ca nu cumva să Te loveşti cu piciorul de vreo piatră”. “De asemenea este scris”, a zis Iisus: “Să nu ispiteşti pe Domnul Dumnezeul Tău”. Diavolul L-a dus apoi pe un munte foarte înalt, I-a arătat toate împărăţiile lumii şi strălucirea lor, şi I-a zis:” Toate aceste lucruri Ţi le voi da Ţie, dacă Te vei arunca cu faţa la pământ şi Te vei închina mie”. “Pleacă, Satano” I-a răspuns Iisus “Căci este scris: numai Domnului Dumnezeului tău să te închini şi numai lui să-I slujeşti”. Atunci diavolul L-a lăsat. Şi deodată au venit la Iisus nişte îngeri şi au început să-L slujească” (Matei 4;1-11)

Credinţa şi fermitatea interioară sunt două trepte esenţiale în calea către eliberare. Fără ele, cuvântul Eliberare (moksha, mukti) poate fi spus, scris, dar niciodată realizat. Fără credinţă putem atinge un anumit grad de cunoaştere intelectuală, dar doar cu credinţă putem să pătrundem în cele mai subtile unghere ale fiinţei. Fermitatea este puterea care ne ajută să depăşim toate obstacolele şi toate frustrările. Ea ne ajută să ne dezvoltăm voinţa, ce reprezintă baza succesului în evoluţia noastră. Este scris în scripturi că, cu ajutorul lui SANKALPA SHAKTI, puterea fermităţii, nimic nu este imposibil. La baza marilor realizări stă această mare calitate. Când această putere a fermităţii există, fiinţa, în mod inevitabil, îşi va atinge ţelul.

Marele înţelept Budha, întemeitorul religiei omonime, a revelat calea către eliberarea supremă şi definitivă de orice suferinţă: “Prin anularea şi încetarea completă a ignoranţei încetează complet karma noastră individuală (sau altfel spus dispar total condiţionările posibile datorate destinului).
Prin încetarea completă a karma-ei individuale, încetează să mai fie condiţionată în funcţie de aceasta (karma) conştiinţa.
Prin încetarea tuturor condiţionărilor conştiinţei încetează numele şi forma.
Prin încetarea numelui şi formei încetează să ne mai influenţeze în multiple moduri cele şase organe ale simţurilor (mentalul este al 6-lea organ de simţ).
Prin încetarea influenţelor tiranice ale celor şase organe ale simţurilor care, spontan, pot fi controlate perfect, atunci şi pentru totdeauna încetează contactul.
Prin încetarea contactului încetează senzaţia.
Prin încetarea senzaţiei încetează dorinţa.
Prin încetarea dorinţei încetează ataşamentul.
Prin încetarea ataşamentului încetează existenţe condiţionată şi se atinge suprema detaşare.
Prin încetarea existenţei încetează naşterea.
Prin încetarea naşterii încetează bătrâneţea, moarte, tristeţea, înlănţuirile, lamentările, mizeria, durerea şi disperare.
Astfel, lanţul întreg şi esenţial al agregatelor fundamentale ale suferinţei dispare şi fiinţa umană atinge suprema eliberare divină care îi permite să cunoască ADEVĂRUL ULTIM”

Planetele negre
Incercarile in practica spirituala (continuare)
Incercarile sunt de doua feluri: psihice si spirituale.
Incercarile psihice (prima categorie) sunt urmatoarele:
Tentatia - cei care cunosc anumite procedee spirituale sau parapsihologice, pot fi inclinati sa le foloseasca intr-un sens negativ, malefic. Daca in sufletul fiintei (discipolului spiritual) se afla multe impuritati sub forma unor dorinte profund egotice, atunci la acesta va aparea tentatia de a folosi anumite tehnici din practica spirituala pentru a-si implini respectivele dorinte. Ceea ce este mai grav e faptul ca unii realizeaza acest lucru in mod constient, adica ei sunt pe deplin constienti de faptul ca utilizeaza tehnica respectiva pentru a genera un rau cuiva sau undeva. Uneori tentatia se poate manifesta sub forma “slabiciunilor”. Intotdeauna in spatele unei incercari se afla anumite forte demoniace. Atunci cand un maestru isi testeaza discipolul urmareste nu doar o verificare a acestuia, ci o intarire a lui fata de fortele demoniace care sunt angrenate in testul respectiv. Atunci cand un discipol nu rezista unei incercari el devine dependent de fortele demoniace care au stat in spatele acelei incercari. Acest lucru devine clar sesizabil atunci cand aspirantul cade de mai multe ori la acelasi tip de incercare. Dupa ce el a cedat tentatiei apare regretul fiintei de a fi gresit din nou. Dupa un timp incercarea se repeta si daca discipolul cedeaza din nou, el va fi controlat de fortele demoniace care stau in spatele acelei tendinte negative (viciu, “slabiciune”,etc).
Entitatile malefice subtile nu pot comanda, nu pot conduce o fiinta umana, insa ele, pentru a-si realiza scopurile lanseaza permanent sugestii in directia respectiva. Astfel, toate tentatiile care apar inlauntrul nostru nu sunt altceva decat sugestiile entitatilor astrale malefice care si-au gasit un punct de rezonanta. Daca noi cedam tentatiilor respective, adica dezvoltam rezonanta care a aparut, practic am ratat incercarea la care am fost supusi. Prin urmare atunci cand discipolul (sau fiinta) nu face fata la o incercare, devine dependent de fortele demoniace care au actionat in spatele incercarii respective.
Indoiala - este a doua incercare psihica. In momentele de indoiala nu trebuie sa ne bazam pe minte sau intelect, ci trebuie sa facem apel la credinta, la suflet, la intuitie. La aceasta incercare psihica a indoielii suntem supusi cu totii, si nu-i putem opune decat credinta; credinta este o consecinta directa a aspiratiei, iar aspiratia provine din TAPAS (creste in urma lui abhyasa- practica plina de fervoare si neintrerupta).
Eruditia sterila - este o alta incercare psihica. Apare la fel de des ca si indoiala si, de asemenea, se trece relativ greu peste ea. Se manifesta prin tendinta de a acumula multe informatii, din multiple domenii, mai mult sau mai putin utile sau necesare. Fiinta adesea nici nu intelege profund notiunile acumulate si nici nu le foloseste practic, multumindu-se cu o parada a propriilor cunostinte. O astfel de persoana poate scrie carti, compiland din alte carti, fara a avea o experienta efectiva in acel domeniu. Fiintele care “cad” la aceasta incercare filosofeaza fara sa fi experimentat direct si complet asupra unor adevaruri spirituale.
Intelegerea eronata - este cea de-a patra incercare psihica. Aceasta apare mai ales la fiintele care nu au suficienta claritate a gandirii, puterea de intelegere corespunzator dinamizata (in astrologie, puterea de intelegere este indicata de planeta Jupiter). Fiinta care a esuat la aceasta incercare va aplica o anumita cunoastere conform intelegerii sale gresite, consecintele putand fi mai mult sau mai putin grave. Daca persoana in cauza este profesor sau instructor, ea va impregna elevilor (discipolilor) sai acea viziune gresita, realizand astfel o multiplicare in mintile celorlalti a propriilor sale erori.
Himerele - sunt un alt tip de incercari psihice. Acestea sunt generate de o imaginatie necontrolata, de tendinta de a confunda fantasmele cu realitatea, de lipsa de luciditate care conduce la iluzionare. Fiinta ajunge la parerea (sau impresia) ca ceea ce face o indeparteaza de Dumnezeu si renunta la o anumita activitate sau practica spirituala, pentru ca “asa a simtit” (in mod fals, iluzoriu), “asa a visat”, “asa i s-a parut”.
Frica (absenta curajului) - este un alt tip de incercare psihica. Cateva idei fundamentale trebuie retinute aici:
- niciodata sa nu-ti fie frica
- daca apare frica si o ascunzi, ea va creste
- dupa orice incercare la care ai picat, apare frica, nelinistea, datorita faptului ca persoana devine dependenta de fortele demoniace care au stat in spatele incercarii respective. Intr-o asemenea situatie, fiinta respectiva va cauta sa atraga in caderea sa inca 20 - 30 de oameni, deoarece raul niciodata nu convinge pe nimeni, pe deplin; fiinta “cazuta” are nevoie de confirmari si capata o siguranta daca spune “Iata ca si celalalt spune la fel” (acea fiinta a cazut la aceeasi incercare si se afla pe aceeasi treapta evolutiva).
In ceea ce priveste incercarile spirituale , ele au doua scopuri:
· moartea (sau, mai exact, transmutarea si sublimarea) egoului si
· intalnirea cu pazitorul pragului

Despre acesta din urma esoteristul roman Vasile Lovinescu afirma: “(...) in fata fiecarei “porti “ se afla un inger care pazeste intrarea si care nu lasa pe nimeni sa intre pana nu pronunta cuvantul de pasa. Dar cuvantul nu-l stii decat dupa ce ai trecut poarta. Atunci situatia e fara iesire. Intervine insa un al treilea termen: sa te comporti ca si cum ai fi trecut prin usa, ca si cum ai fi deja dincolo. Asta nu se poate decat prin asimtire, prin intuitie indepartata (...). Atunci se intampla: sau poarta se topeste, sau se topeste ingerul sau te topesti tu; nu mai ai atunci de trecut printr-un punct geometric, ci sa te transvazezi printr-un intreg plan devenit poros. caci asimtirea supraspatialului si a supratemporalului topeste poarta care e intr-un punct pe un moment de succesiune (...)ingerul te lasa sa treci, caci el are consemn sa interzica intrarea unei entitati bine definite, bine inchegata, individuala.” (vezi Lovinescu, “Jurnal alchimic”). Acelasi autor arata in analiza esoterica a basmului “Harap Alb” de Ion Creanga; “La punctul de limita in alt plan de existenta, ambianta se sensibilizeaza sub infatisarea unei entitati simbolice, care este denumita “Pazitorul Pragului”. In “Harap Alb” ia forma de urs, rezumand in el toate conditiile limitative pe care eroul vrea sa le depaseasca. Mai mult decat o fiinta, “Pazitorul Pragului” este un cosmar. In alte basme, apare la trei poduri succesive, de arama, de argint, de aur, ca lup, leu, balaur cu douasprezece capete.” (V. Lovinescu - “Creanga si creanga de aur”). Rene Guenon, faimos esoterist occidental, vorbeste si el despre “paznicul portii prin care trebuie sa treaca fiinta pentru a se elibera de conditiile limitative (...) ce o retin in domeniul existentei contingente si manifestate.” (R. Guenon - “Simboluri ale stiintei sacre”).
Incercarile spirituale pot fi de doua tipuri: reale si imaginare. Cele reale sunt niste conditionari concrete , obligandu-ne la alegeri relativ clare (de genul “Daca te mai rogi si te mai duci la biserica, te dau afara din casa.”; continui aceasta practica si esti dat afara din casa). Incercarile spirituale imaginare sunt cele mai dificile si pot fi puse in corelatie cu incercarile psihice de tipul jimerelor.
In general, incercarile spirituale pot fi categorisite dupa cum urmeaza:
1. Incercari ale pamantului (care tin de elementul subtil pamant)
Acestea sunt legate de hranire, valorile materiale si financiare, afaceri, contactul cu lumea fizica si raportarea la corpul fizic propriu. O karma de posesivitate (care poate fi uneori corelata cu blocaje sau dezechilibre la nivel de Muladhara - chakra) expune fiinta la incercari de acest gen.
2. Incercari ale apei (care tin de elementul subtil apa)
Acestea sunt legate de sentimente, emotii si relatii sociale. Imaginatia, tendintele gregare, atasamentul fata de traditie, erotismul (in aspectul receptiv, de sensibilitate fata de stimulii sexuali - toate acestea sunt corelate cu incercarile apei. Excesul de tamas in fiinta, posesivitatea centrarea preponderenta in Svadhisthana - chakra - toate acestea expun fiinta la astfel de incercari.
3. Incercari ale focului ( care tin de elementul subtil foc)
Aici putem include manifestarile legate de sexualitate si de idei (mai exact de idei fixe si chiar de prejudecati). Ideile aberante pe care le acceptam sau nu, apartin tot acestui tip de incercari (mai ales ideile legate e dominare tiranica, grandomanie, agresiune). Vointa fiintei este, in acest caz pusa la incercare. Pornirile agresive sau chiar violente, dezechilibrele la nivel de Manipura ceakra (mai ales in sens yang), expun fiinta la astfel de incercari.
4. Incercari ale aerului (care tin de elementul subtil aer)

Aici sunt incluse rationamentele sofiste, inspiratia si receptivitatea ratacitoare. putem vorbi despre inclinatia catre speculatii mentale, dificultatile de intelegere, cultivarea unor forme de comunicare inutile (barfa, trancaneala, etc.). Prin meditatii, luciditate si vigilenta, fiinta va face intotdeauna distinctie intre constient si subconstient, pentru a bloca elementele disonante care au tendinta sa erupa din subconstient. Fiintele avand dificultati de intelegere si dre comunicare, karma de ignoranta, dezechilibre la nivel de Anahatha-chakra, sunt expusi acestui gen de incercari.
Cel care cauta initierea spirituala actioneaza principal mereu in acelasi mod. Tocmai de aceea se spune ca inteleptii au o lume comuna. Acela care nu ajunge sa domine lumea materiala,acela care se afla inca prins in capcana emotiilor, care inca nu si-a invins gandurile rele si nu si-a imblanzit dorintele, acela care nu are controlul deplin asupra constientului sau si asupra tendintelor sufletului, nu este pregatit pentru MAREA INITIERE. Ceasul iluminarii sale divine nu a sunat inca.

Luna neagra (Lilith) in semne

Influenta lui Lilith in semne se face resimtita la nivel astral (psihomental), in fiinta umana. Lilith poate fi considerataca o entitate spirituala malefica aflata intr-o profunda rezonanta cu aspectele malefice, abisale ale zodiei Scorpionului (si, intr-o anumita masura, Pestilor) care imping fiinta umana catre sexualitate anarhica, autodistrugere (sinucidere), extremism (atitudine de tip totul sau nimic), secretomanie excesiva, dizarmonioasa, agresivitate, sadism (sau masochism, uneori), magie neagra, feminitate extremista, agresiva (gen amazoana, femeie “emancipata”), combinata cu refuzul maternitatii si al principiului masculin, constient si ordonator (eventual cu porniri catre lesbianism, intre o femeie “activa “ si una “pasiva”). La nivel subtil, este vorba despre existenta unor rezonante malefice, a unor impuritati, la unanumit nivel al fiintei, a unor energii tamasice, latente, inhibate. Prin purificare si alchimizare (transmutare, sublimare) aceste energii devin benefice, elevate, pornirile negative mai sus amintite devenind tendinte pozitive, superioare (iubire, detasare, integrarea spirituala a potentialului sexual, echilibru, armonie, etc.).

Lilith in Berbec
Indica o fiinta care este extremista in ceea ce priveste vointa, munca, activitatea, spiritul de competitie, afirmarea propriei individualitati. Frecvent, aceasta pozitie a Lunii negre se coreleaza cu o karma de agresivitate. Fiinta va fi supusa in special incercarilor focului. (care vor fi cele mai dificile pentru ea). Nativul are anumite blocaje, dezechilibre si /sau impuritati la nivel de Manipura - chakra. Se poate vorbi despre impulsivitate in plan amoros, tendinte sadice, pornirea egotica de a provoca conflicte violente (cu riscuri mortale), inclinatia spre sporturi extreme. Posibile accidente. Nativul se poate identifica, uneori, cu o sexualitate agresiva, necontrolata.
Femeile cu aceasta pozitie au tendinte agresive, provocatoare, violente, curajul, in cazul lor, fiind inlocuit cu o pendulare intre frica de a nu fi agresate si tendinta de a fi agresiva (in virtutea ideii ca “cea mai buna aparare este atacul”).

Lilith in Taur
Indica o fiiinta care este extremista in ceea ce priveste banii, valorile materiale, alimentatia. Incercarile apar in acest caz in mod constant, cu regularitate, fiind vorba mai ales despre incercari ale pamantului (cele mai dificile in acest caz). Extremismul se manifesta prin lacomia fata de bani, valori materiale, lacomia alimentara, tendinta de a fura si de a pastra la modul incrancenat, posesiv, alternand cu un refuz total al banilor, al valorilor materiale. Apare tendinta, uneori, de a procura cu banii servicii sexuale (sau de a vinde servicii sexuale). Pot apare blocaje, dezechilibre si / sau impuritati la nivel de Muladhara - chakra. Uneori, fiinta este extremista in dragoste, manifestandu-si gelozia, posesivitatea, pentru ca aceasta pozitie a Lunii negre se coreleaza adesea cu o karma de posesivitate. Poate apare o mare inclinatie catre lene si dorinta intensa de a achizitiona sau poseda, combinata cu frica de a cheltui bani si o mare nevoie (egotica ) de securitate materiala.

Lilith in Gemeni
In acest caz extremismul se manifesta la nivel mental. Incercarile pot avea loc prin intermediul anturajului, a rudelor colaterale (frati, surori, veri) si vor fi, predilect, incercari ale aerului. Fiinta poate avea anumita blocaje sau dezechilibre la nivelul lui Anahatha - chakra. Curiozitatea, nevoia de comunicare vor fi orientate catre sexualitate, mistere, enigme, bizarerii, cunostinte despre entitatile malefice. Realizarea studiilor primare si medii este afectata, generand fiintei posibile handicapuri sau frustrari mentale. Putem vorbi adesea, de o karma de ignoranta (comunicare) in acest caz, de o anumita tendinta catre dispersie mentala.

Lilith in Rac
In acest caz extremismul se manifesta la nivel emotional, imaginativ. Fiinta va trece mai ales prin incercari ale apei , fiind vorba, in acest caz de o karma familiala. Nativul are o mare receptivitate fata de entitatile malefice. In cazul unei femei, este afectata manifestarea propriei feminitati, ca si intelegerea sau perceperea asupra a ceea ce reprezinta arhetipul feminitatii. In cazul unui barbat, relatia cu mama si cu femeile, in general, va fi afectata, manifestandu-se extremist, dizarmonios. Nativul va avea dificultati in ceea ce priveste alimentatia, somnul, viata de familie, memoria (de exemplu: somnul poate fi marcat de cosmaruri, alimentatia poate fi marcata de lacomie sau de refuz al hranirii - anorexie). Este afectata in acest caz functionarea lui Swadhisthana - chakra, ceea ce va afecta manifestarile sexuale ale fiintei respective (refulari, senzualitate dizarmonioasa, reprimarea aberanta a erotismului). Tendinta de hranire cu emotii perverse.

Lilith in Leu
Indica o manifestare extremista a vointei, dinamismului si creativitatii. Fiinta va trece mai ales prin incercari ale focului, solaritatea sa manifestandu-se tamas-ic, excesiv. Manipurachakra va fi perturbata in functionarea ei, generand fanatism, grandomanie, dorinte tiranice, afectarea vederii, a inimii. Nativul poate avea o sete maladiva de putere, de distractie, de satisfactii sexuale (cu riscul de vampirizare a energiei sexuale, in cadrul unor relatii amoroase). Relatiile cu copii vor fi dificile (atasament sufocant sau respingerea copiilor). Fiinta poate fi marcata de obsesia luxului, stralucirii, afirmarii.

Lilith in Fecioara
Fiinta se manifesta extremist in ceea ce priveste munca, simtul datoriei, ratiunea. Uneori, ea poate ajunge la analize si rationamente aberante, profund gresite (in cazul lui Lilith in Gemeni sau Fecioara putem vorbi despre incercari psihice din categoriile “intelegere eronata” , “eruditie sterila”, “indoiala”, in timp ce Lilith in Rac va adice incercari psihice de tip (“himere”).Incercarile de tip pamant vor predomina in acest caz, nativulputand fi marcat de o karma profesionala (obsesia corectitudinii, perfectinism excesiv, obligatii profesionale dificile, umilitoare). Muladharachakra este afectata in functionarea sa. Pot apare inhibitii sexuale, preocupari excesive legate de purificare (sau refuz al acesteia), regimuri alimentare, sau diverse boli stranii.

Lilith in Balanta
Extremismul apare, in acest caz, in viata sociala si in casnicie (viata de cuplu). Fiinta va fi obiectul unor incercari psihice de tip frica (absenta curajului) si a unor incercari spirituale de aer. Anahata-chakra este afectata in functionarea ei. Nativul are, in mod cert, o karma relationala, care-i va crea dificultati in plan sentimental, in asocieri, in casatorie (care e dorita in mod obsesiv sau respinsa cu furie), conducand la despartiri sau rupturi definitive, ce pot lasa un gol dureros in suflet. Fiinta poate cunoaste tentatia de a avea o relatie (sau de a se casatori) cu o persoana rau famata (criminal, dictator, traficant, etc.), pe care o percepe ca fiind un erou, o vedeta, etc.

Lilith in Scorpion
Este plasata in dimiciliu, indicand un extremism in trairea vietii sexuale si a interesului a tot ceea ce este misterios (atractia spre straniu, morbid, malefic, genul “horror”, respingator). Finta va fi marcata de tentatii sexuale si himere (ca incercari psihice), de incercari ale apei (spirituale). Swadhisthana-chakra este perturbata in functionarea sa, indicand excese sexuale, risipirea potentialului amoros, tensiuni emotionale, porniri morbide (sadism, violenta sexuala), porniri criminale (in genul a ceea ce desaria marchizul de Sade). Poate fi vorba despre o karma sexuala si/sau okarma legata de practici magice negative (vrajitorie). Controlul energiei sexuale (care poate fi vampirizata de entitati negative), a pornirilor distructive (sinucidere, crima), violenta este imperios necesara in acest caz. Dorintele extremiste sunt, de fapt, tentatii care, odata satisfacute, produc caderea fiintei in cauza.

Lilith in Sagetator
In acest caz, putem vorbi despre incercari psihice gen “intelegere eronata”, “eruditie sterila” si incercari (spirituale) de foc. Nativul va manifesta latura inferioara a Sagetatorului: lacomie, excese diverse, apetituri instictive necontrolate, megalomanie, nevoia de aventuri inutile, instabilitatea, refuzul profunzimii, al spiritualitatii. Manipuri-chakra va fi afectata in functionarea sa. Fiinta vine din alte vieti cu o karma de maiestru ratat, profet mincinos sau guru malefic (uneori, de aventurier notoriu). Ea va avea dificultati in calatoriile lungi si in contactul cu filozofia, religia, spiritualitatea.

Lilith in Capricorn
Indica extremism in plan profesinal si social. Nativii pot fi marcati de tentatii materiale si incercari de pamant. Ei sunt caracterizati de ambitia excesiva a puterii, atasamentul pentru o anumita pozitie. Incercarile apar in mod constant si durabil, depasirea lor (sau evolutia) fiind relativ lenta. Fiinta e inclinata catre obtinerea de favoruri sexuale mediate (favorizate) de functia pe care o detine, de infrangerea (distrugerea) adversarilor politici prin magie. Muladhara-chakra va fi, in mod cert, perturbata.

Pentru toate pozitiile lui Lilith, putem vorbi fie de tendinta de satisfacere pasionala, necontrolata, dezarmoioasa a unor anumitor dorinte sau inclinatii fie de frustarea produsa de nesatisfacerea lor. Extremismul, irationalitatea, distrugerea, perversitatea, sunt atribute tipic malefice, in timp ce armonia, echilibrul, luciditatea, deplasarea, sunt atribute divine, elevate. Lilith genereaza intotdeaunaintodeauna de primul tip, in timp ce purificarea si altchimizarea acestor “otravuri” conduce la atribute din a doua categorie.
Pentru pozitionarea in Capricorn, retinem o inclinatie catre o raceala exagerata a fiintei si catre intrainarea de toti oamenii (pe care o aduce o anumita pozitie politica sau sociala).

Lilith in Varsator
Varsatorul este oricum inclinat catre excese, Lilith exascerband aceste tendinte. Acestea se vor manifesta catre curente politice extremiste, porniri revolutionare sau rebele profund negative si distructive, atractia catre o cunoastere interzisa (magie neagra, astrologie magica malefica, vrajitorie). Putem vorbi despre incercare de aer si despre incercari psihice de tip “eruditie sterila”, “intelegere eronata”, “indoiala” si tentatii (la nivel mental). Functionarea lui Anahata-chakra va fi afectata. Incercarile vor apare prin intermediul prietenilor (anturajului), prin informatiile asimilate si vor fi bruste, relativ imprevizibile, si cu consecinte fulgeratoare, explozive . Posibila transformare a unui coleg sau prieten in partener sexual. Inclinatie catre originalitate neinspirata (de prost gust sau vulgara), porniri extravagante, nevoie obsesiva de libertate absoluta.

Lilith in Pesti (exaltare)
Pestii sunt supranumiti “infernul zodiacului”, fiind un simbol al marii (domiciliul simbolic al lui Lilith). Extremismul se va manifesta in acest caz prin consumul neconrolat de droguri sau substante intoxicante, prin obsesia evadarii din realitate, abandonul in stari psihice patologice (cosmaruri, halucinatii, dedublari in astralul inferior, come generate chimic, etc.), toate acestea indicand o mare receptivitate catre fortele malefice. Pot apare tentatii (la nivel emotional, de complacere in stari psihice negative - masochism, frustare depresie), himere (fantasmele iau locul realitatii), stari de frica, intelegeri eronate si incercari (spirituale) de apa. Incercarile spirituale pot fi (ca si in cazul altor zodii de apa) mai curand imaginare. Swadhisthara-cakra este afectata in functionaea sa. Atractie catre miscari oculte orientate negativ, secte religioase, muzica decazuta (rock, rap, death, metal, etc.).

Luna neagra in case

Pastrand analogia semn-casa, Lilith isi face resimtita influenta la nivel concret, material, in diferite domenii ale existentei.
Lilith in casa I-a
Indica o personalitate extremista, uneori megalomana, alteori inhibata (cu frustrarile de rigoare). Nativul poate fi marcat de tendinte violente, distructive (sau autodistructive). Dificultati in gasirea identitatii proprii, in centurarea propriei personalitati (care este profund dezarmonioasa). Manifestarea fiintei va fi marcata de incercari ale focului, de frica (generand apoi agresivitatea) de obsesii sexuale (uneori atractia spre o sexualitate pervertita).
Lilith in casa a II-a
Indica extremismin raport cu banii si valorile materiale. Fiinta va cunoaste tentatii materiale si incercari (spirituale) ale pamantului. Nativul poate cumpara sau vinde (cu bani) servicii sexuale (prostitutie sau client al prostituatelor). Inclinatie catre lacomie,lene gelozie, posesivitate. Posibile practici magice realizate pentru a obtine bani (ritualuri pentru bani, talismane, etc.) Venituri secrete.
Lilith in casa a III-a
Indica o fiinta avand o minte dezarmonioasa, cu clare tendinte demonice. Nativul va fi marcat de indoiala, eruditie sterila, intelegere eronata si inceracari ale aerului. Posibile relatii sexuale cu rude colaterale (frati, surori, veri) sau persoane din anturaj. Dificultati legate de studiile primare, si medii, de comunicare, generand frustrari intelectuale. Posibilitate de a afla informatii secrete si a le dezvalui in mod imprudent incercarile vin, in acest caz, prin intermediul anturajului (fiintelor apropiate).
Lilith in casa a IV-a
Indica o fiinta care poate fi marcata de incercari psihice de tipul himerelor si de incercari (spirituale) ale apei, mai ales de incercari de tip imaginar. Fiinta poate trai emotii extreme si stari psihice negative (depresie), receptivitate dezarmonioasa, catre hranire de tip demonic (vampirism energetic, sau altfel spus, preluarea energiei din aura celorlalti). Relatii familiale pline de atasament, gelozie, posesivitate accentuata. Semnul fiintei poate fi marcat de cosmaruri, iar actul alimentatiei de lacomie. Tensiuni familiale, dificultati emotionale, inclinatie catre exagerare in ceea ce priveste traditiile, propria ereditate, istoria, etc.
Lilith in casa a V-a
Indica o fiinta marcata de extremism (tensiuni, dificultati) in ceea ce priveste iubirea, creativitatea, relatiile amoroase, relatiilecu copiii. Fiinta va cunoaste tentatii sexuale si incercari ale focului. Uneori, inclinatiile spre practici sexuale perverse sau apelarea la practici magice sau vrajitoresti pentru a seduce o persoana. Nativul poate fi inclinat catre adulter sau legaturi amoroase secrete.

Lilith in casa a VI-a
Indica, in general, o karma negative profesionala. Fiinta va fi marcata de incercari de tipul indoielii, eruditiei sterile, intelegerii eronate fricii, tentatii materiale si de incercari (spirituale)ale pamantului. Fiinta este extremista in tot ceea ce are legatura cu sanatatea, munca, disciplina, datoria. Posibile relatii sexuale cu subordonatii sau alte persoane din anturajul profesional. Activitati secrete, bolidificile sau ciudate. Nativul va avea nevoie de o intensa purificare pentru a-si redobandi sanatatea.
Lilith in casa a VII-a
Indica un extremism in relatia de cuplu, in plan social si in raporturile cu justitia. Nativul exagereaza rolul sexualitatii in casnicie sau poate avea legaturi amoroase cu asociatii. Dificultati de comunicare in plan social, adultere, blocaje afective- toate acestea pot marca existenta nativului. Poate fi vorba despre o karma relationala, care se poate manifesta prin ruperea unor asocieri, contracte, prin divorturi. Fiinta va cunoaste incercari ale aerului.
Lilith in casa a VIII-a
Indica o fiinta marcata de tentatii sexuale si de incercari ale apei (mai ales de tip imaginar). Nativul va fi marcat de obsesii sexuale, obsesia mortii si va aborda la modul extremist ocultismul (posibile inclinatii catre magia neagra), mostenirile, afacerile, banii. Posibile tendinte sexuale perverse. Uneori poate fi vorba despre o karma sexuala. Nativul poate fi marcat de cosmaruri, de tendinta de a castiga bani pe cai oculte, de a fi vampirizat de energia sexuala (sau ar putea avea probleme legate de continenta sexuala in somn).
Lilith in casa a IX-a
Indica o fiinta marcata de dificultati in ceea ce priveste calatoriile in strainatate, relatiile cu strainii, filosofia, spiritualitatea. Nativul va cunoaste incercari de tip eruditie sterila, intelegere eronata (psihice) si incercari ale focului. Posibil fanatism in plan spiritual sau religios, rasism, intoleranta etnica, dificultati in invatarea limbilor straine. Fiinta este inclinata catre porniri aventuriste excesive si poate face greseli grave de ordin spiritual (in cel mai rau caz poate deveni un guru al unei grupari malefice).
Lilith in casa a X-a
Arata ca individul se va confrunta cu incercari ale pamantului, cu tentatii materiale. Nativul va fi marcat de o sete maladiva de putere, de ambitii nemasurate in cariera profesionala, de inclinatii politice extremiste, totalitare (dictatoriale).
Uneori, este vorba despre o karma negativa in raport cu un colectiv amplu (chiar o natiune, un popor). O karma legata de cariera profesionala este probabila, putand conduce la mari blocaje in ascensiunea socio-profesionala ce produc intense frustrari. Imagine sociala negativa (de fiinta perversa, dura, etc)
Lilith in casa a XI-a
Indica relatii extremiste, dizarmonioase cu prietenii, cu grupurile. Nativul se va confrunta cu incercari ale aerului, la modul concret. Incercarile pot apare prin intermediul prietenilor, cunostintelor, grupurilor. Uneori fiinta poate avea relatii sexuale cu o persoana din anturaj, alteori moartea prematura a unui prieten poate fi marcanta. Incercari neasteptate, originale, imprevizibile. Fiinta va avea tendinte extremiste, inclinatie spre excese de idealism, de abstractiune, spre extravagante.
Lilith in casa a XII-a
Indica o confruntare a nativului cu incercari psihice de tipul himerelor si incercari (spirituale) ale apei, mai curand imaginare. Pot apare dezechilibre psihice, inclinatia catre consumul de droguri sau alte toxice, catre iresponsabilitatea totala, tradare, escrocherie. Dusmanii ascunsi pot face uneori apel la vrajitorie impotriva nativului (sau acesta actioneaza ocult impotriva unor inamici inamici imaginari). Nativul poate fi marcat de cosmaruri, mediumitate necontrolata, nevoia obsesiva de singuratate, incapacitatea de integrare sociala. Unele boli cronice, anumite perioade de insingurare si austeritate, pot conduce (daca sunt intelese cu luciditate) la eliminarea unei karme negative.

Aspectele Lunii negre (Lilith)

Inainte de a analiza aspectele lui Lilith cu planetele trebuie facute unele precizari legate de pozitia acesteia intr-o astrograma. Unii astrologi considera ca singurele planete capabile sa contracareze total Luna neagra sunt Jupiter si Saturn, planete ale profunzimii si ale maturitatii. Are o deosebita importanta dispozitia lui Lilith in raport cu cele doua planete. Exista patru situatii distincte (vorbim gandindu-ne la sensul de deplasare a planetelor prin zodiac, de la Berbec, prin Rac, la Balanta, etc):
1.Lilith este inainte de Jupiter si Saturn
2.Lilith este dupa Jupiter si inainte de Saturn
3.Lilith este dupa Saturn si inainte de Jupiter
4.Lilith este dupa Jupiter si Saturn

1. In acest caz, nativul reuseste sa faca fata incercarilor (depasindu-le cu bine) prin filosofia de viata, aspiratia spirituala, puterea de intelegere (Jupiter) si autodisciplina, rigoare, detasare (Saturn). Este situatia cea mai fericita, Jupiter si Saturn realizand un baraj in calea Lunii Negre.
2. In acest caz, nativul nu se mai poate baza pe Jupiter in depasirea incercarilor (tentatii, ispite, etc) ci doar pe responsabilitatea, rigoarea si forta lui Saturn. Saturn intervine si diminueaza pana la anulare rezultatele confruntarii subiectului in cauza cu ispita. Planeta timpului aseaza lucrurile pe fagasul normal.
3. In acest caz, Saturn este “depasit” de Lilith, incat nativul trebuie sa apeleze la puterea de intelegere, o filosofie benefica de viata, religie, aspiratia catre Divin (tinand de Jupiter), pentru a depasi cu bine incercarile.
4. Este situatia cea mai nefericita (Jupiter si Saturn n-o mai pot controla pe Lilith), fiind vorba despre o karma deosebit de negativa sau de omisiunea de a solicita la nastere protectie Divina (nativul preferand sa se descurce singur).

Conjunctii

Soare conjunctie Lilith
In cazul unei femei acest aspect afecteaza imaginea barbatului interior (modelul barbatului ideal), fiinta avand tendinta de a fi atrasa (la nivel sufletesc) de barbati extremisti, demoniaci, avand un dinamism necontrolat, o pasionalitate dizarmonioasa, porniri sadice, distructive. Risc de moarte prematura a tatalui sau sotului (uneori divort). Pentru un barbat, indica o manifestare extremista a propriei personalitati (grandomanie, obsesii sexuale, sadism, duritate, probleme de constientizare).Tensiuni in relatiile cu barbatii.

Luna conjunctie Lilith
In cazul unui barbat, acest aspect afecteaza imaginea femeii interioare (arhetipul femeii ideale), acesta fiind atras (la nivel sufletesc) de femei stranii, demoniace, dezechilibrate psihic, prostituate, vrajitoare, obsedate sexual etc. Dificultati in relatia cu mama sau sotia (moarte prematura, divort, tensiuni). Pentru o femeie, indica o manifestare extremista a laturii feminine a personalitatii (obsesii sexuale, duritate, porniri distructive, refuzul feminitatii, sensibilitate fata de tot ce este straniu, malefic, aberant, morbid). Tensiuni in relatiile cu femeile.

Mercur conjunctie Lilith
Indica dificultati de comunicare din cauza unei functionari extremiste a mintii. Tensiuni in relatiile cu anturajul (dorinta de dominare a celor apropiati, de a avea relatii sexuale cu persoane din anturaj, uneori incestuoase). Cruzime, duritate la nivel mental. Luciditatea persoanei este afectata serios (dificultati de a privi lucrurile in mod coerent, obiectiv). Poate fi vorba de dezech


Last edited by blulisan on Thu Nov 02, 2006 3:21 pm, edited 1 time in total.


_________________
Liana


homepage: http://spiritualityworld.com
Offline
 Profile Send private message  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 11:23 pm 

Joined: Sat Jan 21, 2006 10:21 pm
Posts: 296
Multumim Liana,dar continuarea?


Offline
 Profile Send private message  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 3:23 pm 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 4:23 pm
Posts: 153
Scuze...am postat si continuarea...Sper sa fie cuiva de folos... :roll:



_________________
Liana


homepage: http://spiritualityworld.com
Offline
 Profile Send private message  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 7:48 pm 
blulisan wrote:
...Sper sa fie cuiva de folos... :roll:

In mod sigur este de folos. Eu am citit articolul cu foarte mare interes. Multumim :)


  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 11:10 pm 
User avatar

Joined: Thu Nov 17, 2005 12:59 pm
Posts: 357
Location: bucuresti
blulisan wrote:
Scuze...am postat si continuarea...Sper sa fie cuiva de folos... :roll:


:? Este sigur de folos Liana... in primul rand prin interpretarile Lunii Negre si apoi prin bogatzia de referiri si argumente... Uite, eu la incercarile psihice, mi-am intalnit defectele pe care deja mi le stiam, ca indoiala, tentatzia, frica, etc...dar m-am regasit si la Eruditzia sterila... :shock: habar n-aveam ca exista asa ceva (ca si defect, incercare, timp pierdut adica...)... Multzumim deci...



_________________
Ignis Natura Renovatur Integra
Offline
 Profile Send private message  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 6:55 pm 

Joined: Sat Jan 21, 2006 10:21 pm
Posts: 296
Scuze fetelor,dar cred ca ma lasa vederea...Liana unde-i continuarea? :roll:


Offline
 Profile Send private message  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 12:41 am 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 4:23 pm
Posts: 153
Aries, am reeditat articolul de mai sus cu completarea aferenta.
Multumesc fetelor pentru aprecieri, va dati seama ca ma bucur ca am dat peste articol, bucuria mi-a fost insa cu mult mai mare sa-l pot impartasi si altor interesati. :wink:



_________________
Liana


homepage: http://spiritualityworld.com
Offline
 Profile Send private message  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 12:47 am 
User avatar

Joined: Thu Nov 17, 2005 12:59 pm
Posts: 357
Location: bucuresti
Liana... se pare ca nu apare continuarea, nu stiu de ce... articolul postat de tine se termina cu o jumatate de cuvant din textul despre conjunctia cu Mercur... Imi permit sa postez eu continuarea, pe care am gasit-o intr-un post al Anahitei pe Astroforum.

Mercur conjunctie Lilith
Indica dificultati de comunicare din cauza unei functionari extremiste a mintii. Tensiuni in relatiile cu anturajul (dorinta de dominare a celor apropiati, de a avea relatii sexuale cu persoane din anturaj, uneori incestuoase). Cruzime, duritate la nivel mental. Luciditatea persoanei este afectata serios (dificultati de a privi lucrurile in mod coerent, obiectiv). Poate fi vorba de dezechilibre mentale (boli neuropsihice).

Venus conjunctie Lilith
In cazul unui barbat, indica o atractie fizica (erotica) spre femei perverse, ciudate, demoniace, prostituate, spre a-si procura cu bani servicii sexuale. Dorinta obsesiva de bani, de relatii cu sexul opus, de valori artistice (dar optiunile sunt orientate catre tot ce este pervers, straniu, morbid, dizarmonios, anormal). Uneori, poate face apel la magie (vrajitorie) pentru a-si satisface dorintele.
In cazul unei femei, indica o manifestare extremista a laturii sentimentale si erotice proprii (femeie perversa, prostituata, obsedata de imbogatire, care este vrajitoare sau face apel la acestea). Tentatii sexuale dificile.

Marte conjunctie Lilith
In cazul unei femei, indica o atractie fizica (erotica) spre barbati perversi, ciudati, agresivi, obsedati sexual (eventual gigolo), catre procurarea cu bani a unor servicii sexuale. Feminitatea este serios perturbata din cauza pornirilor agresive, violente, de concurenta cu barbatii (amazoana, de competitie egotica. Apetitul sexual este exarcerbat, dizarmonios, rupt de latura sentimentala. In cazul unui barbat, indica agresivitate, porniri violente in plan sexual (viol), inclinatii distructive sau autodistructive.Tendinte sexuale perverse, nevoie de competitie, functionare extremista a vointei (totul sau nimic).

Jupiter conjunctie Lilith
Energia intens benefica a lui Jupiter are efectul de anihilare sau anulare ale lui Lilith. Totusi, aceasta depinde de forta lui Jupiter in astrograma respectiva (un Jupiter in exil sau cadere cu aspecte nefavorabile, va fi mult slabit). Un Jupiter slabit poate fi, totusi, relativ perturbat in “functionarea”sa.

Saturn conjunctie Lilith
Rigoarea, detasarea, forta constrictiva, raceala, caracteristici ale acestei planete, inhiba sau chiar anihileaza rezonantele malefice ale lui Lilith. In cazul unui Saturn slabit in astrograma (in exil, cadere, cu aspecte proaste), acesta va fi afectat in manifestarea sa.

Uranus conjunctie Lilith
Indica incercari bruste, neasteptate, imprevizibile, explozive. Nativul are o originalitate extraordinara, dar cu accente morbide, perverse, ciudate. Prietenii pot fi fiintele prin care nativul este supus incercarilor. Fiinta poate manifesta extravaganta, tandinte elitiste, porniri sexuale anormale (homosexualitate, lesbianism), inclinatii revolutionare sau rebele.

Neptun conjunctie Lilith
Nativul se va confrunta cu incercari psihice de tipul himerelor si incercari spirituale imaginare. Pot apare inclinatii catre misticismul delirant, catre dezechilibre psihice majore, catre iluzie, fantasmagorii, utopii, droguri (intoxicante). Dorinta obsesiva de a evada din realitate, de a evita orice responsabilitate. Atractie posibila catre secte, grupuri ciudate (satanisti, rock-eri, etc.), miscari aberante.

Pluton conjunctie Lilith
Indica o pasionalitate intensa, dezarmonioasa, porniri distructive. Energia sexuala este deosebit de puternica, de ampla, nativul trebuind sa realizeze in mod sustinut transmutarea si sublimarea acesteia, pentru a putea pastra controlul. Lilith poate fi anihilata, in acest caz, printr-o transformare profunda a fiintei. Exista riscul angrenarii in activitati oculte malefice, in miscari spirituale sataniste.

In cazul conjunctiilor lui Lilith, energia acestui focar malefic este atasata planetei cu care se afla in conjunctie, afectand atat manifestarea subtila a acesteia (in plan auric), cat si manifestarea ei fizica (aducand perturbari in zonele corespondente ale corpului fizic). Fiintele care personifica planetele din astrograma unei fiinte (Soare-tatal, Luna-mama, Venus-iubita,etc) sunt cele prin intermediul carora apar incercarile in viata nativului respectiv (in cazul conjunctiilor).

Sextile si Trigoane
Aceste aspecte favorabile primite de Lilith arata ca nativul poate depasi cu succes incercarile la care este supus, cu ajutorul energiilor planetelor care participa la aceste aspecte. Totusi, uneori poate apare o complacere in anumite tendinte negative, malefice, favorizate in manifestarea lor de aspectele benefice.

Cuadraturi si Opozitii
Aceste aspecte nefavorabile ale lui Lilith ridica dificultati in a face fata incercarilor (a le intelege si a le depasi in mod onorabil), rezultand frustrari, remuscari. Exemplu: un careu (sau o opozitie) intre Lilith si Venus, in cazul unui barbat, aduce o usurinta in a pierde energia sexuala (seminal) in cursul actului amoros sau in somn (a se vedea ritualurile cabalistice cu conotatie sexuala, amintite anterior). Totusi, astfel de aspecte reprezinta o provocare pentru nativ, obligandu-l sa-si amplifice luciditatea, autocontrolul, detasarea.
Maniera in care se poate realiza un anumit control asupra lui Lilith (indiferent de aspecte), este prin constientizarea energiei planetare care este guvernatoarea Lunii negre (ex: Lilith in Gemeni este guvernata de Mercur, Lilith in Rac este guvernata de Luna, etc). Tranzitele lunare ale Lunii peste Lilith natal si Lilith in tranzit ne fac deosebit de receptivi fata de ispite (incercari, tentatii).



_________________
Ignis Natura Renovatur Integra
Offline
 Profile Send private message  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 1:02 am 
User avatar

Joined: Sun Jul 24, 2005 4:23 pm
Posts: 153
Da, mersi Mermaid!



_________________
Liana


homepage: http://spiritualityworld.com
Offline
 Profile Send private message  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 12:49 pm 

Joined: Sun Aug 21, 2005 9:35 pm
Posts: 9
Buna ziua la toata lumea.
E prima data cind intervin, desi va citesc cu interes si placere pe toti cei care postati in acest forum.
As avea si eu o intrebare ref. la Lilith, o intrebare a unui novice::cry:
Daca Lilith este in Berbec, Saturn in Fecioara si Jupiter in Capricorn, Lilith este inaintea lui Saturn si Jupiter sau in urma lor ?
Eu cred ca este inaintea lor...totusi.. :)
Multumesc



_________________
Timpul alearga in galop nebun, nimeni nu se sinchiseste de goana lui nebuna.
La un moment dat va opriti si constatati ca ati trecut pe linga propriul destin.
Offline
 Profile Send private message E-mail  
 
Display posts from previous:  Sort by  
 Page 1 of 1 [ 10 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
phpBB skin developed by: John Olson
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group